Whale watching.

11 september 2018 - Telegraph Cove, Canada

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. We gaan het water op. Whale Watching. Hoewel  we dit in 2016 in Vancouver ook al hebben gedaan, verheugen we ons toch erg op deze excursie.  Om 11.30 uur moeten we ons melden en na een korte uitleg stappen we als eerste aan boord. We konden dus een mooi plekje uitzoeken.  Het was vandaag een heerlijke zonnige dag maar toen we een paar minuten op zee waren, hebben we toch nog maar een extra jas aangetrokken.  De  boot was niet te vergelijken met de vorige keer, dit was echt een schip van 20 meter, terwijl we de vorige keer op een soort sloep zaten. Dit was wel wat comfortabeler en we voeren ook wat langzamer.  Dat vonden we beiden eigenlijk wel jammer. De tocht ging langs Johnstone Straight  en we hebben onderweg orka’s gezien. En bultrugwalvissen en zeeleeuwen en zeehonden en verschillende soorten dolfijnen.  Deze soorten hebben we in 2016 ook wel gezien maar nu waren het er veel meer. Wat ook wel leuk was dat er op een gegeven moment een soort sonar werd ingeschakeld en wij duidelijk konden horen hoe de vissen met elkaar communiceren.  Na een dikke 3 uur voeren we de haven van Telegraph Cove weer in. In het dorpje hebben we lekker Fisch en Chips gegeten. Daarna zijn we weer teruggelopen naar onze camping. Dat is  ong 1 km lopen. S’avonds hebben we nog een rondje over de camping gewandeld en omdat ook hier een strandje is, zijn we daar ook nog naar toe gelopen.  En daar zagen we een zwarte BEER!  Jammer genoeg hadden we de camera niet bij ons. Ik heb wel een snel een foto gemaakt met mijn telefoon, maar daarvoor was de beer eigenlijk te ver weg en was het al te schemerig om een mooie duidelijke foto te kunnen maken. Maar we hebben onze 1e beer weer gespot. Hopelijk  zien we er morgen meer. En vanavond gaan we niet te laat naar bed want om  06.45 uur moeten we ons melden voor de Grizzly Tour.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Daniëlle:
    12 september 2018
    Spannende verhalen... Mooi hoor!
  2. Dick Schoenmaker:
    12 september 2018