Grizzly Tour

12 september 2018 - Telegraph Cove, Canada

Vanochtend ging de wekker al om 05.30 uur. Om 06.45 moesten we ons melden voor de Grizzly Tour en aangezien we op de Forest  Campground staan, moeten we ook nog zo’n 20 minuutjes lopen om bij de kade te komen. Gelukkig kregen we daar ontbijt zodat we alleen een bakkie koffie hebben gedronken  voordat we om 06.15 uur wegliepen. (Nog in het donker)   Het ontbijt stelde echter niet veel voor. We konden een klein bekertje yoghurt pakken en dat was het dan. Maar dat werd de rest van de dag wel goed gemaakt.  De grote groep werd verdeeld over 3 bootjes. Onze crew bestond uit 2 aardige meiden die ontzettend veel plezier in hun werk hadden. Het eerste gedeelte voeren we in de mist , maar later klaarde het op en begon er zelfs een zonnetje te schijnen. Onderweg zagen we opnieuw orka’s , verschillende soorten dolfijnen , zeeleeuwen, zeerobben en hoog  in de boom konden we ook een bold eagle spotten. Deze werd Peter genoemd omdat Peter deze vogel had gespot!

Toen kwamen we in het gebied waar de beren zich bevonden en het duurde inderdaad niet lang voordat we een zwarte beer zagen. De boot werd stil gelegd om ons de gelegenheid te geven om foto’s te maken. Daarna voeren we verder. De volgende beer die we zagen was een Grizzly, deze werd  opnieuw gespot door Peter. Omdat deze beer nog niet bekend was bij de crew werd deze Petra genoemd.   Daarna zagen we nog een aantal Grizzly en zwarte beren. Als laatste zagen we een mama grizly met 2 kleine beertjes.  Daarna voeren  we naar Glendale Cove. Daar hebben we geluncht op  een Dock. Super!  En toen was het alweer tijd om terug te varen.  Rond 17.00 uur waren we weer in Telegraph Cove.  Hier hebben we in de pub lekker een pilsje gedronken. Daar zagen  we ook dat er een cache lag verstopt op zo’n 800 meter afstand. Dus daar zijn we ook nog naar toe gelopen en hebben die cache gevonden!  Toen terug naar de camper waar we wat hebben gegeten en gedronken. Wat een super dag hebben we gehad!!!!!

1. Daniëlle:
    14 september 2018
    Geweldig!
  2. Darko, Sandra, Ema en Sofija:
    14 september 2018
    Wat leuk om al die verhalen te lezen, wat maken jullie veel mee, super!