Vancouver

29 september 2016 - Vancouver, Canada

Morgen vliegen we weer terug naar Nederland, dus onze laatste dag hier in dit prachtige land willen we goed  besteden. Op de North Pacific Ocean gaan we met de boot op zoek naar walvissen . Op aanraden van de service medewerker van ons hotel besluiten we om met een aqua bus naar Granville Island te varen. Hier kopen we eerst een paar heerlijke broodjes  die  we mee kunnen nemen op de boot. We melden ons bij Wild Whale Vancouver. Omdat we de hele dag op een open boot zitten, krijgen we allemaal een soort overal aan. Dit pak moet ons warm houden. Hoewel het  's ochtends heerlijk weer is, is het op het water een stuk frisser en zijn we wel blij dat we lekker warm zijn ingepakt.   Wat  een geweldige dag en wat hebben we veel gezien.

Dolfijnen, zeehonden, zeeleeuwen , een zeearend en orka's.  Super om dat allemaal van dichtbij te zien. Ook de hele dag op de boot vonden we beiden geweldig. Op zich was het een lange dag op de boot ( van 11.00 uur tot 18.45 uur) maar we hebben ons geen seconde verveeld.  Toen we weer terug waren op Granville Island hebben we eerst een kop koffie gedronken en daarna met de aqua bus terug naar het vasteland. Op de laatste avond toch nog bij Earls beland ( tip van Miranda en Stephan)

Hierna weer terug naar het hotel waar we alvast beginnen om de koffers in te pakken. En na zo'n hele dag op zee kunnen we heerlijk slapen.