Salmon Arm

19 september 2018 - Salmon Arm, Canada

Omdat het vanochtend zo koud was in de camper hebben we besloten om niet te ontbijten in de camper maar om dat ergens onderweg te doen. Gisteren hadden we het al gehad over Historic Hat Creek en daar hebben we nu dus ontbeten. Ik met heerlijke pancakes met marble syrup en Peter had omelet met brood en gebakken aardappeltjes.  Daarna zijn we weer in de camper gestapt en richting Salmon Arm gereden.  Onderweg in Chase naar de Tourist Info geweest en de aardige dame die daar werkt wees ons op de zalmtrek die 28 september daar plaats zou vinden. Blijkt een hele happening te worden. Helaas zijn wij dan niet meer in de buurt, maar volgens haar konden we nu ook wel gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Viel erg tegen. Op de plek die zij had aangegeven was geen zalm te bekennen! Wel een leuk rondje gelopen daar.  Daarna naar eens ander punt gegaan waar de zalm ook langs zou komen.  Daar aangekomen zagen we inderdaad een aantal zalmen die stroomopwaarts zwommen. En een aantal dode zalmen die echt een verschrikkelijke geur achterlieten.  Bah, echt rotte vis. Maar we hadden gezien waar we voor kwamen en daarna konden we op zoek naar een campground. Die hebben we gevonden in Salmon Arm , Pierce Point