dag 14 Maligne Lake Cruise

17 september 2016 - Maligne Lake, Canada

Vanochtend naar het centrum in Jasper gereden. Daar bevind zich het kantoor van Brewster waar we ons moesten melden voor de cruise op Lake Maligne. Dit is het laatste onderdeel van het pakket met tickets die we hadden gekocht. Lake Maligne is nog een uurtje rijden dus snel naar de supermarkt voor wat boodschappen en dan rijden maar. Onderweg natuurlijk weer regelmatig gestopt om foto's te maken. Aangekomen in Lake Maligne konden we na
even gewacht te hebben opstappen op e boot. Na ong 30 minuten varen legden we aan bij een eilandje. Hier gingen we even van boord om foto's te maken. Op de terugweg hebben wij op het achterdek gestaan. Heerlijk ! Wel koud maar we hadden ons warm aangekleed. Toen weer terug richting Jasper. Onderweg weer een beer gespot en deze was zo dicht bij dat ik er mooie foto's van heb kunnen maken. We hebben nu meerdere bruine en zwarte beren gezien en een paar dagen geleden zelfs een grizzly beer! Morgen gaan we eerst naar Jasper en daarna gaan we naar Mount Robson. We verlaten dus Alberta en gaan terug naar BC.

1. Richard:
    18 september 2016
    Heerlijk op de boot, mooi hoor.
    Doe de beren de groetjes van mij.
  2. Hester:
    18 september 2016
    Als ik al niet jalours was, word ik het ondertussen wel. Wat een geweldige reis en wat gaan we straks bijkletsen.
    Gelukkig voor jullie is het nog lang niet zover en hoeven jullie nu alleen maar te genieten en op te passen voor loslopende beren! Lijkt me heel bijzonder. Geen enkele dierentuin gaat t halen bij zo'n uitzicht. Ben ook wel benieuwd wat de dagelijkse pot schaft.
    Ik wacht de verhalen af....
  3. Jose Kroezen:
    18 september 2016
    Het is ook een geweldige reis Hesther. Ik denk dat straks thuis in Holland pas tot me doordringt wat we allemaal hebben beleefd. We zitten nu bij Tim Horton koffie te drinken en hier hebben we WiFi. Zit alleen met lege batterijen voor de camera . We hadden verwacht om ze hier te kunnen opladen maar er zijn maar 2 plekjes waar dat kan hier en die zijn beide bezet.