van Clearwater naar Kamploops

21 september 2016 - Kamloops, Canada

Vanochtend wakker geworden rond een uur of 8 in het Wells Grey Park.

Na het ontbijt vertrekken we om 3 watervallen te bekijken.De eerste is Helmcken Falls . Dit is de 3 na hoogste waterval van Canada, 141 meter hoog en daardoor 2,5 keer zo hoog als de Niagara waterval.  Als tweede komen we bij Dawson Falls.  Deze waterval  is slechts 18 meter hoog  maar wel 107 meter breed.

De laatste waterval is de Spahat Falls. Ook erg indrukwekkend,  73 meter hoog en 9 meter breed.  Wat we niet hadden verwacht is dat bij deze laatste waterval het ravijn zo diep is. Wauw!  Geweldig om te zien en om het lawaai te horen van de waterval. Bij de  Spahat Falls was ook een regenboog te zien. Hierna zijn we het park weer uitgereden , weer 42 km  terug. Onder aan het park was een restaurantje waar we heerlijk een broodje hebben gegeten.

Onderweg nog langs een Trading Post gekomen. Hier hebben we een armbandje gekocht.Iets verder op nog even in een antiek zaak gesnuffeld .  In Kamloops naar een infocenter gereden( midden in het centrum) Toen maar besloten om niet in de drukte van het centrum te blijven en we zijn 8 km doorgereden naar Knutsford.  Hier is Wifi en kunnen we ons reisblog bijwerken