Van Savona naar Pemberton

23 september 2016 - Pemberton, Canada

Vanochtend wakker geworden met een schitterend uitzicht over het water.  Na het ontbijt vertrokken we richting Whistler. We zien wel waar we uitkomen vandaag. Via Highway 99 , ook wel the See too  the Sky Highway genoemd rijden we richting het zuiden van Canada.  Wat een prachtige route!!!!!! Slingerend door de bergen, stijgings en dalings percentages to 13%.   Bocht na bocht. En het uitzicht ! De rockfestival waren adembenemend maar dit was ook geweldig. Het werd gelijk een totaal ander landschap. The locals in het noorden van Canada noemen dit gedeelte the Dessert.  En daar kan ik me wel wat bij voorstellen, het is hier veel droger en warmer dan in de Rockies. Na een rit van ong. 4 uur en heel veel fotomomentjes onderweg kwamen we aan in Whistler. Midden in het centrum van Whistler bevind zich het touristen info center. Toen we dit eindelijk gevonden hadden konden we geen plek vinden on de camper te parkeren. Ik ben dus alleen maar naar binnen gegaan terwijl Peter in de camper bleef. Helaas is Whistler zo toeristisch dat het daar ook in deze tijd van het jaar erg druk is. Zo druk dat in de directe omgeving geen enkele plek meer  vrij was op een Campground. Dus wij weer 25 km terug naar Pemberton waar wij een Campground  hadden gezien. Gelukkig was daar nog plaats genoeg. Het was een "rustieke" camping, wat inhoud dat er vrijwel geen voorzieningen zijn. Op deze camping waren alleen een aantal pit toiletten.  Gelukkig zijn we in de camper van alle gemakken voorzien, dus was dat verder geen probleem. Op de camping kennis gemaakt met een stel uit Vancouver die 's avonds gezellig bij ons bij het kampvuur hebben gezeten.