Dag 5 Van Cranbrooks naar Waterton

8 september 2016 - Waterton Park, Canada

Na een heerlijke nachtrust waren we 'smorgens al vroeg uit bed.  Boodschappen gehaald, getankt en weer verder. In Sparwood hebben we de grootste truck ter wereld gezien, deze werd gebruikt in de mijnbouw. Even later staken we de grens over en reden we in Alberta. Wat een verschil. BC is ruig en hoog, Alberta is meer glooiend.

Toen hebben we een camping opgezocht even buiten Waterton Park. Nadat  we daar een plekje hadden gereserveerd, zijn we een klein stukje teruggereden . Er was daar namelijk een uitgestrekt terrein waarin Bisons rondlopen en daar kun je met de auto ook doorheen. Super! En we hebben de  Bisons gezien! Toen nog naar Waterton Park gereden en daar alvast een Discovery Pass aangeschaft. Nu kunnen we de rest van onze vakantie alle nationale parken in. Morgen gaan we  opnieuw naar Waterton Park en blijven daar twee dagen. Peter heeft  al een beer gezien in het park! Toen we op de terugweg weer langs dat plekje kwamen was er helaas heen beer meer te zien.

In Waterton Park zelf is geen WiFi dus we zullen een aantal dagen niet online zijn.